Flex lessen zwangerschaps Yoga/Pilates

Flex lessen zwangerschaps Yoga/Pilates

De zwangerschaps Flex lessen Yoga/Pilates zijn geen voorbereidende cursus daarom kun je deze alleen naast bijvoorbeeld de volledige zwangerschapsyoga cursus, privé cursus of HypnoBirthing volgen.

Zwangerschapsyoga/pilates is aangepaste yoga/pilates voor de zwangere vrouw waar je de basis principes van Yoga en Pilates leert voor een fitte, actieve en ontspannen zwangerschap. Yoga en Pilates is verantwoorde lichaamsbeweging voor zwangeren.
zwangerschapspilatesDe bevalling kan beschouwd worden als een top(sport)prestatie. Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker en soepeler de bevalling (vaak) verloopt.
Iedere sporter zorgt voor een goede voorbereiding van een topprestatie. Zo moet ook de zwangere vrouw haar conditie bijhouden en zich lichamelijk en geestelijk voorbereiden op haar topprestatie; de bevalling. De Flex lessen Yoga/Pilates is een verantwoorde manier om tijdens de zwangerschap in optimale conditie te komen en te blijven.

zwangerschapsyoga/ Pilates tijdens de zwangerschap heeft vele voordelen:

  • Het bevordert de algehele fitheid.
  • Het bereidt je lichamelijk voor op de bevalling en ondersteunt het herstel daarna.
  • Je voorkomt en vermindert er bekkenpijn mee.
  • Het voorkomt en vermindert rugklachten.
  • Je kunt er bekkenbodemklachten en incontinentie mee voorkomen en bestrijden.
  • Het voorkomt en vermindert overgewicht, zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk.
  • Je leert gericht spieren te spannen en te ontspannen.

De Flex lessen zwangerschaps Yoga/Pilates

Tijdens de lessen zal veel aandacht besteed worden aan het voorkomen en bestrijden van rug- en bekkenklachten. Dieper gelegen rugspieren zullen sterker gemaakt worden in combinatie met de onderbuikspieren en de bekkenbodemspieren, om het kindje beter te kunnen dragen.
Bewust kunnen aanspannen en ontspannen van de bekkenbodemspieren zorgt voor een soepelere bevalling en een sneller herstel na de geboorte van de baby. Training van deze spieren meteen na bevalling vermindert bovendien de kans op urineverlies. Na de vierde zwangerschapsmaand zullen de rechte buikspieren niet specifiek meer getraind worden. Dit om wijken (diastase) van deze spieren te voorkomen. Wel worden de schuine en dwarse buikspieren getraind, omdat deze spieren helpen bij het uitdrijven van de baby. Ze geven ook steun en stabilisering van het bekken en de onderrug.
Tijdens de lessen wordt er ook veel aandacht besteed aan ademoefeningen en ontspanning.
Je wordt door de lessen bewust de zwangerschap te beleven, om de bevalling ontspannen en met vertrouwen in het eigen lichaam tegemoet te zien.

Een goed moment om te starten is vanaf 16 weken en kan gevolgd worden tot het einde van de zwangerschap, instroom is altijd mogelijk.

Locatie: Vlissingen
dinsdag: 10.00 uur – 11.00 uur
 

Zwangerschapspilates

Previous Month
Next Month
  • M
  • D
  • W
  • D
  • V
  • Z
  • Z
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Loading

Lesdag

kosten:
Kijk op onze tarieven pagina voor de actuele prijzen.

zwangerschapspilates, pilates, zwangerschap, sport, fitheid, actieve zwangerschap, bekkenpijn, rugklachten, baby, geboorte  </div>